26 Eylül 2011 Pazartesi

Sonbahar ve mantarlar

Sonbahar geldi yapraklar dusmeye basladi, hayvanlarda bir telas, insanlarda kis hazirliklari! Benim en sevdigim mevsimlerden, doganin uykuya yatmadan once son bir kere canlandigi, ilkbaharda acan bazi ciceklerin bir kac tane de olsa tamamen kururmadan once tekrar actigi, doganin inanilmaz renklere burundugu, ormanda uzun yuruyusler yapma zamani. Siz agaclara, yapraklara bakarken ben agac diplerine, calilara, yapraklarin altina bakiyor olacagim. Bazen gerek kalmayacak tum ihtisamiyla bana gulumseyecek mantarlar yada oglum mantar diye cigliklar atacak. Ekip saglam bizde, 5 yasinda bir oglus, annesi ve babasi. Fotograflarini cekmek buyuk bir mutluluk, her seferinde ama bundan cok cektim dememe ragmen yeni bir sinek mantari gorunce en guzeli en son gordugummus gibi denklansore basiyorum.  Umarim fotograflara bakmaktan sizde benim kadar keyif aliyorsunuzdur.


Amanithe Phalloide,Amanithe ailesinin pek cok uyesi gibi olumcul zehirlidir

Amanithe tue mouche/Sinek mantari zehirlidir.

??


Phallus impudicus

sinek mantari

sinek mantarlari

Tramete sversicolor

olumcul zehirlidir Hypholoma fasciculare

Lepista Nuda

tavsanlarin cogalma yeri avlanmak yasaktir



Olumcul zehirlidir Galerina marginata


Scleroderma vulgaire

Gelecek senenin findiklari simdilik cicek tomurcuklari halindeler

Boletus edulis/ corek mantari

o bir ulu mese agaci

Russule drimeia

3 yorum:

GÜVEN SERİN dedi ki...

Tabiat her mevsim çok güzel ama sonbahar bir başka güzel. Fotoğraflarda öyle:))

Gokyuzu99 dedi ki...

Çok güzel fotoğraflar, elinize sağlık.

Gokyuzu99 dedi ki...

Çok güzel ve aynı zamanda bilgilendirici fotoğraflar. Elinize sağlık.