20 Temmuz 2012 Cuma

Iki yeni Latyrus /nazende çiçegi kesif


 Hindiba bahsetmisti bir yazisinda burada gorecegimi hic ummazdim. Gunu gelmis, tanismak istemis pit diye karsima cikti:) hemde benim uc senedir arsinladigim, hala surprizler yapan koy yolunda. Uzaktan gorunce bir degisiklik oldugunu anladim ve tatataaaam Latyrus pratensis/ Gesse des prés Sari çayir nazende çiçegi murdumuk de diyorlardi galiba.

Bu arkadas ise solitaire/yalniz kovboy! teker teker çiçek açiyor. Kendiliginden cikmadi benim baklagiller ailesine olan duskunlugumden bir yerlerden alinip bir kok ekilmisti gecen sene. Ben onu oldu zannediyordum. Guzel yuzunu gosterme lutfunda bulundu tek mavimsi mor cicekler aciyor. Esas supriz onun bir latyrus oldugunu kesfedince oldu:) Latyrus nissolia/ Gesse sans vrilles/ biyiksiz nazende olabilir adi ! cunku bu ailenin bireyleri asma gibi biyiklarla tutunuyor saga sola ancak bu bitkinin biyiklari yok:) Guzel bir hafa sonu diliyorum size...

Hiç yorum yok: