21 Eylül 2012 Cuma

bahçe notlari

Sabah ayazlari basladigindan kaktuslerin ve sukkulentlerin bazi turleri ve litopslar iceri alindi. Turunçgiller iceri alindi. Sardunyalarin hazirladim onlarda depoya gidecekler. Haril haril tohum topluyorum. Ot, çicek kurutuyorum. naneler, kekikler, mercankoskleri, lavantalar kurutuldu. Ikinci parti aynisefa kurutma islemine basladim kurulunca çok az gozuktu gozume. Ebegumeci çiçeklerini de kurutuyorum rnekleri çok guzel. Zeytinyaginda gul ve aynisefa tac yapraklarini bekletiyorum daha sonra krem yapiminda kullanacagim.  Kivircik salatalaarin tohumlari guzel olgunlasti, salataliklari bekliyorum. Salataligin kabugu tamamen turuncu oldu merak içerisindeyim hazir gibiler. Altin çileklerim olgunlasmaya basladi ve ahududulari toplamaya basladik. Hala çilek oldugunu soylesem? hava alisilmadik bicimde kurak, bu etkili son cileklerde. 

 
 
Cakillarin uzerindeki yapraklari toplayip lazanya karemin içine yerlestirdim bundan daha sonra bahsedecegim.
 
Misir, aycicegi, nohut denemelerim bebe misir, bebe aycicekleri ve iki adet nohutla sonuclandi :) belli ki buralarin cocugu degiller seneye ekmeyecegim. Ilginc bir bicimde sadece sus cicegi olarak kullanilan bir tur aycicegi 2,5 metreye ulasti, cicegini zor goruyoruz o kadar yuksek ki. Bahcemde her daim gunes var gibi bayiliyorum ayciceklerine. 



 
 
Sonbaharda ilkbahar cicekleri tamamen kis uykusuna yatmadan once son bir kez aciyorlar. Minik çapli bir ilkbahar yasaniyor gec ekildiginden simdi acan gelincikler mi istersiniz, kokulu bezelye çicekleri mi? Kana'larim bu sene ilk kez açti çok hos bir turuncu rengi.
 


 

Uzun zamandir topladigim artik minik sabunlari eritip sabunn kalibina doktum lavanta yagi ve çiçekleriyle karistirmayi unutmadim tabi.

1 yorum:

Ebruli dedi ki...

Şu yaptığın sabunları neden fotolamadın peki? Çok merak ettim nasıl oldular?